dinsdag 3 januari 2017

Een goed wijnjaar.


2013 was voor mij het jaar van Curacao, Aruba maar ook Belgie. Ter plekke zoveel mogelijk de heerlijkheden ontdekt, geproefd en ervaren. Het lekkerste van de Cariben vond ik toch wel de heerlijke coconut juice zo vers uit de noot en aansluitend het jonge coconut vruchtvlees dat daarna nog zo gegeten kon worden. Later heb ik thuis geprobeerd coconut juice mee te fermenteren in de diverse wijnen, die ik in de loop van het jaar te gisten heb gezet. In een combinatie met andere vruchtsappen (o.a.rozenbottel, meidoorn, zwarte bes)  is mijn " Winterwine" ontstaan.

  
In de ballonnen rozenbottel en rode steenvruchten wijn
 
Heerlijk mals cocosnoot vruchtvlees.
Veel lezen en gewoon uitproberen. Allerlei fruit en kruiden combinaties te fermenteren gezet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten