donderdag 26 januari 2017

Honing 2012

Verzegelde Raat 
Half ontzegelde Raat
Honingseizoen 2012 van mijn 2 bijenvolken, maar liefst 45-50 kilo honing kunnen slingeren. Dit tegen alle verwachtingen in. Ik had begin dit voorjaar slechts 1 volk, dat heb ik gesplitst op goed geluk want de koningin heb ik niet kunnen vinden. En warempel na enige tijd, er was broed en de volken namen ineens in sneltempo in omvang toe. Bij nazien van de kasten waren bij het warme zomerweer beide honingkamers tot 3 x toe vol en alle ramen ook nog goed verzegeld. Zie links boven. Intens dankbaar ben ik de bijen hiervoor.  Zoals elk jaar vind ik het zo'n wonder hoe de bijen dit allemaal voor elkaar krijgen!
En de honing smaakt voortreffelijk, zo vindt een gezellig restaurant in Den Haag dit ook. Voor het eerst heb ik mijn honing als zijnde delicatesse mogen leveren. Maar zeg eerlijk, ziet onderstaand ontzegelde raat er niet prachtig uit? 
Ontzegelde Raat








1 opmerking: